1 – 4
Lesson 1
Topic : Ukraine
Objectives :
навчальна: навчити учнів правильно вимовляти, читати, перекладати слова з теми «Україна»;
розвиваюча: розвивати дитячу пам’ять, увагу, мислення, імітацію, швидкість мовленнєвої реакції, формувати в учнів вміння та навички усного мовлення;
виховна: виховувати любов та повагу до своєї Батьківщини.
Equipment: Карта Західної Європи, 2 м’ячі, розрізний алфавіт по кількості учнів у класі, світлини дорогих авто, Карпатських та Кримських гір, тризуба, картки для опрацювання лексичного матеріалу ( Card № 1), картки самооцінювання.
Form of the lesson: Lesson – travelling by cars
Type of the lesson : Урок формування лексичних навичок
Procedure
І. Introduction
- Greeting
Teacher: Good morning, dear pupils!
Very nice to see you again!
- Speaking drill
Teacher: How do you do!
Pupils: How do you do!
Teacher :I hope you are well!
Pupils : We hope you are too!
- Learner’s outcomes. The topic and the aims of the lesson .
Teacher: Do you like to travel? Today we have the very interesting lesson- we’ll travel by these beautiful cars through Ukrainian land, because the topic of our lesson is Ukraine. On our next lessons we’ll travel by train, by plane, by ship. In such a way we’ll learn as much as possible about our Motherland and, besides, shall have wonderful time together. Let’s begin…
- Motivation
Teacher: First of all look at the map. This is our country. As you see Ukraine is in the centre of Europe. Do you want to know how can we speak about it?
Pupils: Yes, we do.
Teacher : Let’s learn new vocabulary.
ІІ. Main part of the lesson
Warming -up
1. Teacher: Do you like these beautiful cars? Choose the car you like, take your sits and go. The first station is
the Lexical (Опрацювання нової лексики до теми)
A)Teacher: Take card № 1 and repeat after me (хорове повторення за вчителем слів способом «Луна»):
Вчитель: state
Учні: держава
Вчитель: держава
Учні: state
Card № 1
- State держава
- capital столиця
- independent незалежний
- Europe Європа
- to border on межувати з…
- Тrident Тризуб
7. is washed by омивається
8. Poland Польща
9. Moldova Молдова
10. Hungary Угорщина
11. Slovakia Словакія
12. Romania Румунія
13. Russia Росія
14. Belorus Білорусь
15. the Dnipro Дніпро
16. the Dniester Дністер
17. the Bug Буг
18. independence незалежність
19. official офіційний
20. Motherland Батьківщина
21. territory територія
22. the Crimean mountains Кримські гори
23. the Carpathians Карпати
24. the East схід
25. the West захід
26. the South південь
27. the North північ
- Читання учнями слів за вчителем хором.
- Індивідуальне читання учнями слів (на вибір учителя)
- Гра »Snowball». Учень 1 читає перше слово, учень 2 – перше + друге слова, учень3 – перше + друге + третє. Останній учень читає усі слова.
- Усний переклад слів та словосполучень:
Вчитель: Європа
Учні: Europe
Вчитель: незалежна держава:
Учні: the independent state тощо.
F) Закрити ліву частину вправи і перекласти з англійської мови українською за 30 секунд.
G) Закрити праву частину вправи і перекласти з української мови англійською за 35 секунд.
2. Relax time
Teacher: Stand up, please, and do some exercises:
Hands up!
To the side!
Forward!
Down!
Hands on hips!
Bend left!
Bend right!
1, 2, 3 - hop!
1, 2, 3 – stop.
Sit down, please.
3. Teacher : Take your sits again and go on our travelling. The next is
the Playing station.
A) Гра з м’ячем на закріплення вивченої лексики: учні разом з учителем стають у коло. Вчитель кидає м’яч учневі, називаючи слово українською мовою, учень має швидко перекласти його і відкинути м’яч учителю.
B) Гра « Hot potato». Учні так само стоять у колі. Вчитель бере м’яч маленького розміру і, називаючи слово іноземною мовою, швидко, щоб « не обпекти руки»,передає його іншому учневі. Той у свою чергу називає інше слово і так само передає по колу іншому учневі. Гра проходить у швидкому темпі, слова не можна повторювати.
C) Гра « Хто більше?»
Учитель роздає кожному учневі розрізаний алфавіт. Завдання: за певний час скласти якомога більше вивчених слів і зачитати вголос. При потребі можна користуватися списком нововивчених слів.
4. Teacher: Take your sits once more. Let’s go! The last for today is
the Writing station. Open your vocabularies and write down the new words into them.
ІІІ. Summing up
Teacher: Our lesson is going to the end. What did we do at it?
Pupil 1: At our lesson we travelled by these expensive cars, learned the new vocabulary on the topic of “Ukraine” and played.
Teacher: What was the easiest task?
Pupil 2 : The easiest task was to play with balls.
Teacher: What was the most difficult task?
Pupil 3 : All the tasks were easy.
Teacher: How did you like our lesson?
Pupil 4 : It was very interesting.
Teacher: Thank you for your great desire to study English! Have you any questions to me?
IV. Home assignment
Teacher: For the next lesson, please, read the new vocabulary with the translation.
V. Motivation of the marks
Teacher: Take your cards for self-appraisal and think about your marks for the lesson. Show me
EN-US,�rt�;؋:esson, please, read the new vocabulary with the translation.
V. Motivation of the marks
Teacher: Take your cards for self-appraisal and think about your marks for the lesson. Show me them and give your day-books. Our lesson is over. Good-bye!
|