I love English Сайт учителя англійської мови Інкілюк Ірини

Понеділок, 20.05.2024, 08:09

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід

Головна » Файли » Мої файли

Урок англійської мови у 6 класі з теми "Travelling"
24.11.2015, 22:57

 

План-конспект уроку англійської мови

 6клас

Тема уроку: Travelling. Means of travelling

Цілі уроку:

Практична: сприяти засвоєнню нової лексики, формування навичок критичного мислення, вчити учнів відповідати на спеціальні запитання, вчити працювати в парах;

Освітня: розвивати навички читання, усного мовлення;

Виховна: виховувати толерантне ставлення до думки співрозмовника, культуру спілкування, повагу до оточуючих, сприяти розвитку позитивної мотивації щодо вивчення англійської мови.

Обладнання уроку: друкований текст, мультимедійна дошка, картки із завданнями та із граматичним матеріалом.

Схематичний план уроку

  1. Початок уроку. Організація класу – 2 хв.
  2. Фонетична зарядка – 2 хв.
  3. Мовна розминка – 4 хв.
  4. Навчання нових ЛО – 10 хв.
  5. Пауза для релаксації – 2 хв.
  6. Навчання діалогічного мовлення – 8 хв.
  7. Пояснення домашнього завдання – 2 хв.
  8. Підсумки уроку – 2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

Етапи. Прийоми

Зміст роботи

Етап 1

Початок уроку. Організація класу

Прийом 1

Бесіда з учнями

 

Етап 2

Фонетична зарядка

Прийом 1

Імітація ЗМ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Етап 3

Мовна розминка

Прийом 1

Відповіді на запитання

 

 

 

 

Етап 4

Введення ЛО

Прийом 1

Імітація ЗМ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прийом 2

Вправа «Matching»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прийом 3

Підстановка у ЗМ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Етап 5

Пауза для релаксації

 

 

 

 

 

 

 

 

Етап 6. 

Читання тексту

Зняття мовленнєвих труднощів

 

Прийом 1

Імітація

 

 

 

 

 

 

Прийом 2

Заповнення пропусків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Етап 6

Навчання діалогічного мовлення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Етап 7

Пояснення домашнього матеріалу

 

 

 

Етап 9

Підсумки уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

T: Stand up, please! Good afternoon! Nice to meet you! Sit down, please! How are you? Are you tired? Is anybody absent? Good. The topic of our today’s lesson is “Travelling”. Try to be active during our lesson!

To begin our lesson I would like to practice some sounds with you.

T. Let’s read this short rhyme and practice some sounds: [w], [t].

We go by car

And we go by train.

We go by boat

And we go by plane.

We go by land,

And sea and air.

We go, go, go

From here to there.

 

T: Now you will write a short test. Your task is to mark those words which you know.

Plane (jet, earcraft)

Train

Bus

Car (automobile)

Ship (cruiser, boat)

Foot

Traveler

Passenger

Aeroplane

Luggage

Suitcase

Rucksack

 

 

T: Good! And now, please, answer my questions:

— Do you like to travel?

 — Which types of travel have you tried?

— How do you get to school?

 — When do you prefer to travel?

 

 

T: Now we’ll speak about different means of travelling.

 Please, repeat after me:

1)   By plane

2)   By train

3)   By bus

4)   By car

5)   By ship

6)   On foot

Very good! You are so smart!!!!!!

 

T: So, I hope you remember these words, and now we will check it. Look at these pictures and name it. (Слай 2-7)

   

 

 

Very good!!! You are diligent pupils!

 

The next task is to find to the words in the column A synonyms from the column B.

          A             B

 

By Plane        by boat

By Train        by jet

By Bus          by coach

By Car           by automobile

By Ship         by way tram

 

 

 

 

T: Now we will do some exercises. Open your books, please. Page 96, ex. 1.

Look at the pictures and say how people can get from one place to another:

e.g. People can get from one place to another by plane.

 

 

 

 

And now we have a minute for a joke.

 

The more we learn, the more we know.

The more we know, the more we forget.

The more we forget, the less we know.

The less we know, the less we forget.

The less we forget, the more we know.

 

 

T: please, repeat after me:

rucksack [ ] рюкзак

sightseeing [ ] огляд визначних місць

cathedral [ ] собор

aeroplane [ ] літак

comfortable [ ] зручний

luggage [ ] багаж

suitcase [ ] валіза

 

 

 

1 – В   2 – D   3 – F   4 – E  5 – A   6 – C.

Perfect! Great!

 

T: Open your books at page 96 and do exercise 2.

You see four adjectives in the box. Do you understand its meaning? Good.

 

Our time is up. Your home task is:

Exercise 3 p.96-96. Write this text in your exercise books and learn to read it with correct intonation.

 

Thank you for your hard work at the lesson. I should say you worked well and very active. Have a nice evening! See you! Good-bye!

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: irynainkiliuk
Переглядів: 1479 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Категорії розділу

Мої файли [4]

Вхід на сайт

Пошук

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0