I love English Сайт учителя англійської мови Інкілюк Ірини

Понеділок, 20.05.2024, 09:10

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Головна » Статті » Мої статті

Використання активних форм роботи та інтерактивних методів на уроках англійської мови

Використання активних форм роботи та інтерактивних методів на уроках іноземної мови

          На сучасному етапі розбудови нашої незалежної держави перед школою постає проблема формування інтелектуальної, духовно багатої творчої особистості , яка в стрімке 21століття ринкових відносин здатна знайти своє місце в суспільстві, спроможна  вирішувати різного роду проблеми, які обов’язково виникнуть на її життєвому шляху. Доведено, що діти випереджають дорослих швидкістю освоєння нових технологій. Тому ми, учителі, мусимо  йти в ногу з часом, використовувати в своїй роботі нові форми і методи, які допоможуть співпрацювати з дитиною, направляти її, а не нав’язувати свої думки і переконання.

         Саме тому проблему для опрацювання та реалізації обрала таку: „Використання активних форм роботи та інтерактивних методів на уроках англійської мови». Впровадження сучасних форм роботи та методів навчання в шкільну практику допоможе виховати комунікативну, готову до постійних життєвих змін індивідуальність.

      Вивчення іноземної мови реалізується в умовах гуманістичного підходу до навчання. При такому підході створюються позитивні умови для активного і вільного розвитку особистості в діяльності. У загальному вигляді ці умови зводяться до наступного:

  • Учні отримують можливість вільного вираження своїх думок і почуттів у процесі спілкування;
  • Кожен учасник спілкування залишається у фокусі уваги інших;
  • Учасники спілкування почувають себе в безпеці від критики, переслідування за помилки і покарання.

    Гуманістичний підхід передбачає навчання, центроване на учня.                                           Успішний початок навчання іноземної мови сприяє створенню високої мотивації до вивчення іноземних мов. Успіх навчання та ставлення учнів до предмету багато в чому залежать від того, наскільки цікаво та емоційно вчитель проводить уроки. В процесі навчання іноземних мов учнів молодшого шкільного віку величезне значення мають використання різного виду унаочнень та  ігор. Відомо, що чим більш доречно використовує учитель ігрові прийоми, тим цікавіше проходять уроки, тим міцніше засвоюється матеріал.

          Хочу поділитися із шановними колегами тими ігровими та активними формами  роботи, які добре апробовані на уроках англійської мови упродовж роботи в загальноосвітній школі. От, наприклад, при опрацюванні лексичного матеріалу  доцільно використовувати  такі  ігри:

  • з м’ячем : Hot potato ,
  • гра з м’ячем на закріплення вивченої лексики (  миттєвий переклад слів),
  • гра з м’ячем на розвиток пам’яті ( усі стають у коло. Вчитель називає слово з якоїсь теми і дає учневі м’яч. Учень 1,  беручи м’яч, називає слово, яке сказав учитель, додає своє і передає м’яч іншому учневі. Той у свою чергу називає слово , яке сказав учитель, учень 1, додає своє і передає м’яч далі … Гра  проходить у швидкому темпі. Найважче останньому учневі, який мусить назвати усі слова.
  • Впіймай звук ( учитель називає ряд слів, учні мають вказати на який звук слова)
  • “Заплещіть в долоні, якщо я правильно назву слово
  •  “Снігова куля” або “Вирости речення”
  • “Слово –речення – запитання – відповідь”
  •  “Прочитай слово в слові ”
  • «Карусель» - на відпрацювання будь – яких мовленнєвих зразків.

Наприклад: усі стають у коло. Вчитель роздає кожному учневі іграшки, предмети, малюнки тощо. Звертаючись до свого сусіда каже: “ I have a bear, and you?”  Усі учні «ланцюжком « кажуть що вони мають. Тоді вчитель запитує:”What has Vova? - Vova has a dog. What has Ira?  - Ira has a Fox “тощо.

  •  « Який предмет я заховала?»

 Вчитель розкладає предмети  чи малюнки на столі, а тоді частину ховає. Учні називають слова, яких не вистачає .

  • I spy

Учитель розкладає перед учнями картки з малюнками й говорить:” I spy with my little eye something that begins with letter M ( e.g. mountain) . Учні дивляться на картки і вгадують слово. Учень, який першим вгадає і  правильно назве слово англійською мовою, забирає картку собі. Перемагає той, хто збере найбільше карток.

  • Chain drill”.

Усі стають у коло. Учитель звертається до якогось учня: “What’s this?”  і показує малюнок. Учень відповідає: “It’s a lake”, бере в руки картку й звертається до свого сусіда з тим самим запитанням. Той відповідає , бере картку і звертається до свого сусіда з тим самим запитанням. А в цей час учитель бере іншу картку з малюнком і діалог з першим учнем повторюється. Так до тих пір, поки не будуть задіяні усі необхідні картки. Запитання мають бути різноманітні.

  • . Mill drill

Учитель роздає кожному учневі по одній картці з малюнком. Учні ходять по класі, запитуючи один одного різні запитання  і відповідаючи одне одному. Після відповіді обмінюються картками й запитують інших.

  • “Мозаїка” – скласти розрізану картинку, слово, речення тощо.
  • Steps – на кожен крок, не зупиняючись, учень називає слова з певної теми. Перемагає той учень, котрий назве найбільше слів.
  • Bingo
  • Сторож зоопарку”. Учитель вивішує коло класної дошки плакат із зображенням тварин. Це – зоопарк. Хтось із учнів хоче бути сторожем. Він зажмурює очі,  а учні разом із учителем загадують тваринку, яка втекла із зоопарку. «Сторож зоопарку» ставить різні запитання, щоб вгадати зниклу тваринку.  Потім його змінює інший учень.
  •  «Перекладач».  Робота в парах. Учень говорить англійською мовою – інший перекладає.
  • «Естафета». Робота в групах. Це -  колективне складання розповіді, коли кожен учень у групі додає своє речення
  • «Що у коробці?» - учні ставлять різні запитання учителю для того, щоб відгадати захований предмет.
  • «Допоможи мамі накрити на стіл. Які предмети ти візьмеш?»
  • «Як зварити борщ? Як приготувати піцу? Які продукти треба взяти?»

Також корисними є такі активні форми роботи, як:

  • інсценізація (складання та розігрування діалогів)
  • рольові ігри
  • інтерв’ ю
  • письмова творчість (написання листів)
  • усна творчість( декламування, кросворди, ребуси, придумання закінчення казки, оповідання)

та інтерактивні методи:

  • “Навчаючи – вчуся”
  • “Мікрофон”
  • “Пінг-Понг”- перестрілка запитаннями – відповідями. Віршиками, загадками, піснями тощо
  • Робота в групах
  • Робота в парах
  • Самооцінювання
  • Взаємооцінювання тощо   

      Навчання читання про себе іншомовних текстів покликано вирішувати певні комунікативні задачі. Тому, починаючи з молодшої школи, стараюся навчати комунікативному читанню в послідовності: від комунікації - до читання і від читання - до комунікації. Перед тим, як діти перейдуть до читання невеличких текстів, вони повинні будуть виконати нескладні комунікативні завдання: відповісти на питання учителя, сказати 1-2 речення про героїв, описати їхню зовнішність, припустити їх улюблений вид заняття тощо.

   Навчаючи  дітей читати, уже з третього – четвертого класів найчастіше використовую такі етапи роботи над текстом, що сприяють ефективному розвитку в учнів необхідних навичок:

  1. читання  тексту вчителем вголос, або прослуховування учнями тексту в запису (учні слідкують)
  2. читання тексту способом “Луна”
  3.  хорове читання тексту вголос
  4. читання учнями тексту “ланцюжком”
  5. читання учнями тексту  “ланцюжком “в алфавітному порядку
  6. швидко віднайти у тексті і прочитати речення з першим словом… (декілька разів)
  7. -----------------     з останнім словом……(декілька разів)…
  8. -----------------     у середині якого є слово…(декілька разів)
  9. самостійне читання учнями тексту
  10. конкурс на краще читання учнями тексту вголос ( “Диктор каналу CNN”)

Крім того, результативними  є  й такі форми роботи над текстом:

  • вибіркове читання
  • Читання способом «Небо – Земля» :

учні читають хором, вчитель каже:”Небо!” Діти підіймають голівки догори. Вчитель каже: „Земля!” Учні швидко знаходять місце, на якому зупинилися і читають хором далі.

  • читання за ролями
  • вчитель читає початок тексту, учні продовжують читати самостійно мовчки .
  • Учням пропонується завдання проглянути текст та знайти певну інформацію чи відповіді на питання.
  • Учням пропонується прочитати текст та відобразити прочитане в малюнках.
  • Учням пропонується прочитати слова та з ‘єднати їх з відповідною дефініцією.
  • Учням пропонується завдання прочитати слова та виписати «зайві». Наприклад: Sunday, Tuesday, Saturday, month, Monday…
  •  Учням пропонується почитати текст і використати отриману інформацію для того, щоб заповнити схему, малюнок.
  •  Учням пропонується виправити помилки в тексті.
  •  Учням пропонується прочитати переплутані частини тексту та розставити речення за порядком.
  •  Учням пропонується розподілити речення з двох перемішаних  текстів на два тексти.
  •  Учням пропонується, спираючись на зміст прочитаного, закінчити речення, використовуючи варіанти, які пропонуються.
  • Учням пропонується за ключовими словами здогадатися по зміст тексту.
  •  Учням пропонується прочитати короткий текст , до кожного абзацу підібрати відповідний, із запропонованих нижче, заголовок.

    Навчання читання на комунікативній основі реалізує закладений в концепції інтегративний підхід, коли мовний і мовленнєвий матеріал, що вивчається, проходить через 3 основних аналізатори - слуховий, зоровий та моторний. Четвертий - динамічний аналізатор - додається під час навчання письма і тим самим остаточно закінчує формування мовних навичок та мовленнєвих вмінь.

Учні 3-4класів, з якими я працюю в школі, добре знають, що для того, щоб добре вивчити слово, вони повинні побачити його очима, проговорити вустами, почути вухами і написати стільки разів, скільки необхідно для того, щоб добре запам’ятати. Вони знають, що ті слова, які ми вчимо з ними в класі, мають бути записані в їхній пам ‘яті, у словнику та в зошиті по рядку. Навчаючи учнів грамотного письма іноземною мовою, доцільно використовувати ще й такі форми роботи:

  • Гра « Розрізаний алфавіт» - скласти слова
  • Словникові диктанти
  • Вставити у слово пропущену літеру( літери)
  • Дописати пропущену літеру(літери)
  • Виправити помилки у словах ( гра Jumble Words)
  • Підібрати відповідну літеру у слові і скласти словосполучення
  • Скласти мапу слів до будь – якої теми
  • Перекласти іноземною мовою
  • Вставити у речення пропущені слова
  • Гра « Мозаїка» - скласти розрізане слово, речення
  • Доповнити речення дієсловами у потрібній формі.
  • Доповнити речення словами, потрібними за змістом.
  •  Доповнити  пропущені репліки у діалозі.
  • Вибрати правильний варіант відповіді (Multiple choice)
  • Написання творів

    Варто  наголосити, що урок іноземної мови, особливо в початковій школі, не може обійтися без використання речівок, загадок, кросвордів, ребусів, віршиків та пісень з рухами, танців, які пожвавлюють навчальний процес і дуже подобаються дітям.

        Слід зауважити, що оволодіння іноземною мовою відбувається не тільки на уроці. Органічне поєднання уроку, домашньої і позакласної роботи забезпечують ефективне формування комунікативних вмінь і навичок, сприяє розвитку в учнів самостійності, комунікативно – пізнавальної та соціальної активності. Тому у нашій школі вже стало традицією проведення таких виховних заходів, як свята для учнів початкових класів іноземною мовою, пісенний фестиваль “Англійська нотка”, конкурс ”Miss English”, пошта святого Валентина та ін.

         У спілкуванні у дітей формуються навички слухання (аудіювання).Дуже важливо, щоб у результаті спілкування усі діти отримали позитивний результат і  тільки позитивні емоції.

 

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: irynainkiliuk (17.01.2015)
Переглядів: 1615 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Категорії розділу

Мої статті [4]

Вхід на сайт

Пошук

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0