Форми та методи роботи над текстом
4 клас
1. Методика навчання читання
1. Слухання учнями тексту в аудіозапису чи з уст учителя.
2. Читання учнями тексту способом «Луна» (повторюють хором за вчителем)
3. Читання тексту хором.
4. Читання «ланцюжком»
5. Читання учнями тексту «ланцюжком» в алфавітному порядку.
6. Навчання швидкості читання. Змагання:
- швидко знайти у тексті і прочитати речення з першим словом…(декілька разів)
- швидко знайти у тексті і прочитати речення з останнім словом…(декілька разів)
- швидко знайти у тексті і прочитати речення зі словом…(декілька разів)
7. Самостійне читання учнями тексту.
8. Конкурс на найкраще читання учнями тексту.
ІІ. Інші форми опрацювання тексту:
1. Читання способом «Небо – Земля» :
учні читають хором, вчитель каже:”Небо!” Діти підіймають голівки догори. Вчитель каже: „Земля!” Учні швидко знаходять місце, на якому зупинилися і читають хором далі.
2.Учням пропонується завдання проглянути текст та знайти певну інформацію чи відповіді на питання.
3. Учням пропонується прочитати текст та відобразити прочитане в малюнках.
4. Учням пропонується прочитати слова та з ‘єднати їх з відповідною дефініцією.
5. Учням пропонується завдання прочитати слова та виписати «зайві». Наприклад: Sunday, Tuesday, Saturday, month, Monday…
5 клас
1. Методика навчання читання
1. Слухання учнями тексту в аудіозапису чи з уст учителя.
2. Учитель читає початок – учні продовжують читати самостійно.
3. Читання «ланцюжком»
4. . Читання учнями тексту «ланцюжком» в алфавітному порядку.
5. Навчання швидкості читання. Змагання:
- швидко знайти у тексті і прочитати речення з першим словом…(декілька разів)
- швидко знайти у тексті і прочитати речення з останнім словом…(декілька разів)
- швидко знайти у тексті і прочитати речення зі словом…(декілька разів)
6. Конкурс на найкраще читання учнями тексту.
ІІ. Інші форми опрацювання тексту:
1. Учням пропонується почитати текст і використати отриману інформацію для того, щоб заповнити схему, малюнок.
2. Учням пропонується виправити помилки в тексті.
3. Учням пропонується прочитати переплутані частини тексту та розставити речення за порядком.
4. Учням пропонується розподілити речення з двох перемішаних текстів на два тексти.
5. Учням пропонується, спираючись на зміст прочитаного, закінчити речення, використовуючи варіанти, які пропонуються.
6. Учням пропонується за ключовими словами здогадатися по зміст тексту.
7. Учням пропонується прочитати короткий текст , до кожного абзацу підібрати відповідний, із запропонованих нижче, заголовок.
8. Вибіркове читання.
9. Читання за ролями.
Навчання письма
4клас
1. Повторити вивчені в класі слова і записати їх вдома по рядку.
2. Словниковий диктант усіх вивчених слів.
3. Вставити у речення пропущені питальні слова.
4. Гра «Мозаїка» Скласти розкидане речення.
5 клас
1. Словниковий диктант слів з важкою орфографією.
2. Диктант речень (не більше 10).
3. Складання творів.
4. Доповнити речення дієсловами у потрібній формі.
5. Доповнити речення словами, потрібними за змістом.
6. Доповнити пропущені репліки у діалозі.
7. Вибрати правильний варіант відповіді (Multiple choice)
Навчання говоріння
4 клас
І. Використання ігор:
1. Гра “Steps”
На кожен крок, не зупиняючись, учень називає слова з певної теми.
2. Гра з м’ячем на закріплення вивченої лексики ( миттєвий переклад слів).
3. Гра з м’ячем на розвиток пам’яті.
Усі стають у коло. Вчитель називає слово з якоїсь теми і дає учневі м’яч. Учень 1, беручи м’яч, називає слово, яке сказав учитель, додає своє і передає м’яч іншому учневі. Той у свою чергу називає слово , яке сказав учитель, учень 1, додає своє і передає м’яч далі … Гра проходить у швидкому темпі. Найважче останньому учневі, який мусить назвати усі слова.
4. Гра «Карусель» на відпрацювання будь – яких мовленнєвих зразків.
Наприклад: усі стають у коло. Вчитель роздає кожному учневі іграшки, предмети, малюнки тощо. Звертаючись до свого сусіда каже: “ I have a bear, and you?” Усі учні «ланцюжком « кажуть що вони мають. Тоді вчитель запитує:”What has Vova? - Vova has a dog. What has Ira? - Ira has a Fox “тощо.
5. Гра « Який предмет я заховала?»
Вчитель розкладає предмети чи малюнки на столі, а тоді частину ховає. Учні називають слова, яких не вистачає .
6. “ I spy ”
Учитель розкладає перед учнями картки з малюнками й говорить:” I spy with my little eye something that begins with letter M ( e.g. mountain) . Учні дивляться на картки і вгадують слово. Учень, який першим вгадає і правильно назве слово англійською мовою, забирає картку собі. Перемагає той, хто збере найбільше карток.
7. “Chain drill”.
Усі стають у коло. Учитель звертається до якогось учня: “What’s this?” і показує малюнок. Учень відповідає: “It’s a lake”, бере в руки картку й звертається до свого сусіда з тим самим запитанням. Той відповідає , бере картку і звертається до свого сусіда з тим самим запитанням. А в цей час учитель бере іншу картку з малюнком і діалог з першим учнем повторюється. Так до тих пір, поки не будуть задіяні усі необхідні картки. Запитання мають бути різноманітні.
8. “ Mill drill”
Учитель роздає кожному учневі по одній картці з малюнком. Учні ходять по класі, запитуючи один одного різні запитання і відповідаючи одне одному. Після відповіді обмінюються картками й запитують інших.
ІІ. Навчання діалогічного мовлення:
1. Вивчити діалог і розіграти його в класі.
5 клас
І. Використання ігор:
1. “Snowball”
Учитель говорить: “It’s windy today” і показує відповідну картку з малюнком. Тоді показує ще одну картку, наприклад, “snowy”, просить першого учня повторити сказане учителем і додати своє слово: “It’s windy and snowy today”. Так по черзі усі учні повторюють сказане попередніми учнями і додають ще одне слово, яке показує вчитель. Найскладніше останньому учневі, який має повторити усе сказане.
2. Гра «Перекладач». Робота в парах. Учень говорить англійською мовою – інший перекладає.
3. Гра « Який предмет я заховала?» Учень ставить різні запитання, поки не вгадає захований предмет.
ІІ. Навчання діалогічного мовлення:
1. Скласти діалог і розіграти його в класі.
2. Доповнити діалог типу:
А: Hello! Ann!
В: Привіт, Mike. Як справи?
А: Дякую, добре. Що ти робиш?
В: I am watching cartoons on TV.
А: Давай підемо for a walk.
B: That ’s a good idea! Давай! Яка сьогодні погода?
А: Чудова! Сонце світить, небо ясне, нема дощу. Тепло.
В: OK! Let ’s meet in the yard.
A: Добре. See you in 20 minutes.
Підготувала Інкілюк І.А.,
учитель Комаровецької ЗОШ І-ІІІ ст.
|